Odmieniony profil na Facebooku, nacisk na interaktywność i kontakt z obywatelami - to niektóre założenia nowych działań Platformy Obywatelskiej w internecie, które mają przynieść nie tylko wirtualny, ale i realny sukces.
Profil Platformy na Facebooku ma ponad 13,000 fanów - to najwięcej ze wszystkich partii politycznych w Polsce. Jednak jak do tej pory na profilu pojawiały się przede wszystkim odnośniki do informacji z oficjalnej strony partii i niewiele więcej. Jednak teraz ma się to zmienić. Jak czytamy w dzisiejszym komunikacie na profilu:
Chcemy, aby nasz profil na Facebook stał się miejscem debaty i rozmowy z Wami. W ciągu najbliższych dni przedstawimy kolejne działania, które mają nam to umożliwić. Jeszcze raz dziękujemy.
Już teraz działa nowy landing page na profilu, na którym istnieje możliwość zapisania się na newsletter PO oraz infografika pokazująca wszystkie profile na serwisach społecznościowych partii (screenshot powyżej)
Jak się dowiedział portal wPolityce.pl wśród nowych działań mają być m.in publikowanie odpowiedzi polityków Platformy na pytania od internautów, "zbierane" na Facebooku (i nie tylko) Odpowiedzi mają dotyczyć najważniejszych tematów tygodnia, i będą - w różnych formach - publikowane w internecie. Wśród odpowiadających mają być posłowie którzy są ekspertami w konkretnych dziedzinach. Pomysł ten przypomina nieco twitterowe konferencje prasowe, które organizował były rzecznik prasowy Białego Domu Robert Gibbs, który codziennie odpowiadał w krótkim materiale wideo na wybrane przez siebie pytania użytkowników Twittera ( zebrane za pomocą znacznika #1Q). Te nietypowe "konferencje prasowe" cieszyły się bardzo dużą popularnością, mimo tego że Gibbs odpowiadał codziennie na dwa-trzy pytania, przy kilkudziesięciu na tradycyjnej konferencji prasowej.
Jak mówi rzecznik klubu PO w Sejmie, Krzysztof Tyszkiewicz:
W internecie można odczytać jakie są oczekiwania, jakie są potrzeby jeśli chodzi o informacje. Chcemy zmienić bierną komunikację -wysyłanie w jedną stronę komunikatów - na interakcję, czyli odpowiadanie bezpośrednio na pytania internautów.
Zobaczymy oczywiście jak te pomysły będą sprawdzać się w praktyce. Widać jednak, ze Platforma coraz poważniej traktuje internet - w sferze politycznej- jako przestrzeń komunikacyjną i to przestrzeń o unikalnym charakterze, który umożliwia wielostronną i wielopłaszczyznową komunikację.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/111173-zmiany-zmiany-platforma-obywatelska-odswieza-profil-na-facebooku-i-stawia-na-interaktywne-dzialania